Vragen in Garantie en retouren
Garantie
Gepost: apr 28, 2016 in Garantie en retouren
HCS-Computers verkoopt veel. Wat we echter niet verkopen is een 'Neen'. En niet werkende producten. Blijkt je product dus onverhoopt defect te zijn geraakt, dan kun je er zeker van zijn dat wij dit voor jou gaan oplossen. Hierbij volgen we steeds de wet. Ook buiten de fabrieksgarantie. Deze bedraagt minimaal 2 jaar voor gewone consumenten te rekenen vanaf de factuurdatum.
Bovendien geven we je op al onze producten minimaal 1 jaar fabrieksgarantie op fabricagefouten. Niet helemaal zeker of het defect aan jou product onder de garantievoorwaarden valt? Neem dan contact op met onze Customer Service dient. We gaan je meteen verder helpen.
14 dagen bedenktermijn
Gepost: apr 29, 2016 in Garantie en retouren
Toch niet tevreden met je aankoop? Dan kun je dit binnen de 14 dagen, na ontvangst van je product, bij ons melden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen. Hiervoor ontvang je van HCS-Computers instructies hoe je dit dient te doen. Uiteraard wel graag in originele staat en onbeschadigde verpakking. Bekijk het product dus gerust zoals je in de winkel zou doen. Bevalt de aankoop je toch niet helemaal, en heb je het product niet in gebruik genomen? Voor al deze aankopen geldt de 14 dagen bedenktermijn. Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of een ontbrekende verpakking heb je geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. Ga je dus verder dan noodzakelijke beoordeling, dan krijg je van ons een deelvergoeding (= huidige marktwaarde van het product min de waardevermindering). Deze is meestal 75% van het aankoopbedrag. Sommige producten vallen onder de uitzonderingen. We hopen dat je begrijpt dat je die niet kunt terugsturen.
het formuilier m.b.t herroepingsrecht kan gedownload worden vanaf de FOD Economie site.
Uitzonderingen
Gepost: apr 28, 2016 in Garantie en retouren
Sommige producten vallen onder de uitzonderingen. Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:
- Geïnstalleerde, gebruikte, bevuilde, beschadigde of onvolledige producten.
- Producten waarvan de verpakking - of deel ervan - zodanig geopend werd, dat ze niet meer als nieuw kunnen worden verkocht.
- Het product bevat geheel of gedeeltelijk een audio- of video-opname of computerprogramma.
- Audio- en video- opnamen in computerprogrammatuur waarvan de verzegeling is verbroken.
- Producten die een duidelijk persoonlijk karakter hebben.
- Producten die verzegeld zijn en niet geschikt om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.
- Producten die door hun aard niet meer kunnen worden teruggezonden.
.
Veelgesteld vragen over retouren
Gepost: apr 28, 2016 in Garantie en retouren
Hoe stuur ik mijn product terug?
De makkelijkste manier om je product te retourneren is door het invullen van het retour document (fgov) dat u kan downloaden via volgende link. Dit document dient aan ons bezorgt te worden liefst samen met reden waarom u afziet van de aankoop. hou rekening met de uitzonderingen. Laptop en pc's bevatten software van Microsoft die bij het opzetten de laptop/pc gaan registreren. Indien dit gebeurd is en retourneren niet meer mogelijk. Na bekijken van uw aanvraag en indien toegestaan dturen we je dan de labels of informatie waarmee je jouw bestelling kunt retourneren. Natuurlijk kan je ook in onze winkel langskomen (na 19h00 en na afspraak).
Is mijn retour bij jullie aangekomen?
Zodra je product bij onze retourafdeling binnen is gekomen, laten we jou dit middels een ontvangstbevestiging per e-mail weten. Uiteraard gaat hier wel enige verwerkingstijd overheen.
Hoe wissel ik mijn shoptegoed (waardebon) in?
Het is mogelijk dat je na je retourzending van ons een shoptegoed via waardebon krijgt. Bijvoorbeeld wanneer je product niet meer te repareren is en het ook niet meer nieuw te verkrijgen is. Wil je dit shoptegoed inzetten bij een nieuwe bestelling, dan kan je de code van de waardebon gebruiken tijdens het afrekenen in je winkelwagen. Je shoptegoed is overigens onbeperkt houdbaar, uit te geven in onze online webshop en hoeft niet in één keer besteed te worden.
Mijn product is terug van herstelling, maar nog steeds defect. Wat nu?
Dat is wel heel vervelend. Zeker gezien je het product al een tijdje kwijt bent geweest tijdens de herstelling. Toch zit er niets anders op dan de procedure nogmaals te starten. Neem hiervoor contact op met onze Customer Service dienst.
Mijn product is terug uit herstelling, maar incompleet geleverd.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat zaken bij ons of bij de reparateur achterblijven. Ben je er 100% zeker van (in alle hoeken van de doos en vakjes van het product gekeken) dat je onderdelen of accessoires mist, neem dan contact met onze Customer Service dienst zodat wij kunnen werken aan een oplossing.
Volg ons